mutlu anne babalar mutlu çocuklar

mutlu anne babalar mutlu çocuklar

13 Nisan 2015 Pazartesi

Ev Ortamında Eğlenme ve Öğrenme (Beslenirken, Giyinirken)


Ev ortamı çocuğa ihtiyaç duyduğu güvenlik hissini veren, aileyi fiziksel olarak bir arada tutan mekândır.
Çocuk burada yaşar, büyür, eğlenir ve aynı zamanda öğrenir.
Giyinirken Yapılabilecek Faaliyetler
• Giysilerin adları söylenebilir. Örneğin “Şimdi pantolonunun üzerine kazağını giy bakalım.”
• Renkler ve desenler hakkında konuşulabilir. Örneğin “Hangi tişörtünü giymek istersin? Mavi olanı mı?
Yeşil çizgili olanı mı?”
• Sayılar hakkında konuşulabilir. Örneğin “Çorabını giymeden önce gel parmaklarını sayalım: bir, iki, üç,
dört, beş. Evet, beş ayak parmağın var.”
• Sağ-sol kavramları kullanılabilir. Örneğin “Önce sağ kolunu uzat, şimdi de sol kolunu…”
• Vücut azaları hakkında konuşulabilir. “Hadi atletini başından geçirelim. Şimdi bir kolun, şimdi ikinci
kolun...”
• Mevsimlere dair açıklamalar yapılabilir. Örneğin “Yazın kısa kollu, kışın uzun kollu giyeriz.”
• Çocuktan karışık çoraplar içinden bir çorabın eşini bulması istenebilir.
• Çocuğun talimatları takip etmesini sağlamak için giysilerinden biri saklanıp çeşitli ipuçları verilerek
bulması sağlanabilir.
Beslenirken Yapılabilecek Faaliyetler

• Besin grupları (sebze, meyve vb.) hakkında konuşulabilir.
• Yiyeceklerin nereden geldiği hakkında konuşulabilir. Örneğin “Ceviz ağaçtan toplanır.”
• Yiyeceklerin renk ve büyüklükleri hakkında konuşulabilir.
• Kesici ya da kırılabilecek şeyler tezgâhtan uzaklaştırıldıktan sonra çocuğa sebzeleri yıkamak, hamur yoğurmak vb. işler yaptırılabilir. Bu etkinlik sırasında çocuk çok sayıda sebze tanıyacak, dokuları hakkında
fikir sahibi olacak, parmak becerilerini geliştirmek için fırsat kazanacaktır. Ayrıca pişmesine katkıda bulunduğu yiyecekleri daha keyifli ve istekli yiyecektir.
• İki yiyecek birbirleriyle kıyaslanarak benzerlik ve farklılık çalışması yapılabilir. Örneğin “Fındık ve ceviz
ne bakımdan farklıdır? Ne bakımdan benzerler?”
• Eğer beslenme çantası hazırlanıyorsa çocuğun bu hazırlığa yardım etmesi sağlanabilir.
• Daha büyük çocuklar için yiyecekler eşit parçalara ayrılırken kesirler hakkında konuşulabilir. Örneğin
“Çeyrek elma daha yer misin?”
• Daha büyük çocuklar için çocukla birlikte haftalık menü hazırlanıp bu menüde hangi besin gruplarının
yer aldığı tartışılabilir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers